Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
VODA + MĚSTO MARINA BRUNENSIS
Bartošová, Radmila ; Navrkal, Martin (oponent) ; Poslušná, Iva (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh loděnic. Řešené místo se nachází na břehu Brněnské přehrady. Pozemek je svažitý a úzký. Inspirací mi byla středomořská města, jejichž zástavba kopíruje terén. Protože jde o sportovní stavbu byl další inspirací právě sport. Sport je otevřený pro všechny, tak jako navrhovaná budova. Snaží se integrovat do dění všechny, nejen závodníky. Veškeré sportovní pomůcky jsou v první řadě funkční. Můj projekt klade velký důraz na funkčnost, která se ropisuje i do jeho vnější formy. A sport je hlavně zábava. Loděnice nejsou uzavřené ale nabízejí dost volných ploch pro volný čas a zábavu.
Přístavní terminál Brno
Liška, Zdeněk ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Petříček, Tomáš (vedoucí práce)
Tématem zadání tohoto projektu bylo vytvořit objekt sloužící pro rekreačně sportovní účely na Brněnské přehradě. Navrhovaná budova obsahuje následující části: zázemí pro zaměstnance Dopravního podniku města Brna, přístaviště, informační centrum s prodejem lístků, restauraci a provoz rychlého občerstvení a hygienické zařízení pro návštěvníky. Stavební parcela je vymezena stávajícím parkovištěm, přístupovou komunikací k parkovišti, prodejnou lodních lístků a stávající budovou jachtařského klubu. Organický tvar budovy komponuje s okolním terénem parcely. Budova je z východní strany zcela zasazena do mírně svažitého terénu. Zalomené plochy prosklených fasád na jihozápadní straně reagují na výběžkovitý tvar parcely vůči přehradnímu jezeru. Jednotlivé prvky abstrahují prvky výletní lodi. Objekt je podélného charakteru. Zešikmené dřevěné plochy symbolizují nástupní molo lodi,tedy na střechu. Po té se mohou lidé volně procházet, či kochat se pohledem na přehradu a její okolí. Na nástupní šikmině ze severní strany je velký průhled do venkovního posezení restaurace. V zimě tyto plochy mohou sloužit dětem jako bobová dráha. Na pochozí střechu navazuje chodník z ulice Přístavní. Jednotlivé vstupy do budovy jsou situovány na západ. Zásobování restaurace bude zajištěno dodávkou přijíždějící po komunikaci ul. Přístavní. Budova je členěna na 2 funkční celky – restaurace a přístavní terminál. Vnitřní prostor vychází z koncepce Planu Libre. Odbytový prostor restaurace plynule přechází do čekárny cestujících. Uprostřed tohoto otevřeného prostoru je umístěno schodiště, které spojuje první nadzemní podlaží s druhým nadzemním podlažím a zároveň je zde schodiště, které vede do suterénu. Imobilní či méně zdatní lidé se do jednotlivých podlaží dostanou výtahem,které je rovněž umístěno v tomto centrálním prostoru. Z druhého nadzemního podlaží je možnost jít na pochozí střechu.
Penzion ve Strážnici
Ježek, Martin ; Havířová, Zdeňka (oponent) ; Lavický, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší návrh samostatně stojícího penzionu ve městě Strážnice. Objekt je situován v západní části Strážnice u lodního přístaviště. Přístup k penzionu je z hlavní komunikace nebo po cyklostezce vedoucí podél řeky. Penzion je navržen na lůžkovou kapacitu 50 osob s možností restaurace pro návštěvníky přístavu i veřejnosti. Součástí objektu jsou parkovací stání a terasa. Penzion je dvoupodlažní s valbovou střechou.V 1NP se nachází restaurace s kuchyní, recepce se zázemím pro zaměstnance a menší pokoje pro hosty. Druhé nadzemní podlaží tvoří apartmány a pokoje. Objekt je zděný s monolitickou stropní konstrukcí. Konstrukce střechy je tvořena z příhradových vazníků. Nedílnou součástí jsou zahradní úpravy s drobnou architekturou. Fasádní úprava je tvořena keramickým cihelným obkladem, škrábanou omítkou s dřevěnými doplňky, které zapadají do okolní krajiny.
Návrh mrakodrapu pro EVOLO Skyscraper Competition 2011
Smékal, Jan ; Rosa, Martin (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Projekt na rozšíření monackého pobřeží sestává z přístavby několika obytných resortů, vlnolamu, komerčních ploch a přístavu ke stávajícímu pobřeží. Největší a nejkomplexnější je Skyscraper resort na uměle vytvořeném poloplovoucím ostrově uprostřed laguny vytvořené mezi pobřežím a plovoucím vlnolamem. Jeho hlavní funkcí je bydlení – to je situováno do několika pater prstence, do bílých ramen vybíhajících z mrakodrapu a do mrakodrapu samotného. V něm se také nachází hotel pro 500 hostů, dále návštěvnické centrum, vyhlídková platforma, technické zázemí, wellness a fit centrum. Resort je přístupný z dvou hlavních příjezdových komunikací – jedné vedoucí z přístavu a drhé z kruhového objezdu u hotelu Fairmont. Doprava se před mrakodrapem rozvádí buď přímo před recepci hotelu, do podzemních garáží pro návštěvníky, do garáží pro obyvatele a do jednotlivých zásobovacích zón. Dalšími funkcemi jsou obchod – komerční plochy situované po perimetru ostrova přístupné z promenád v 1np a 2np. Stejně tak jsou další komerční plochy situované dovnitř ostrova, kde se také nachází veřejné wellness a restaurant zóny a především kulturní multifunkční centrum. To v sobě spojuje funkci kinosálu, otevřeného amfiteátru, divadelního sálu, galerie a je zde také umístěna umělecká škola. Z 1np je také možné vstoupit do návštěvnického centra, především pak do 4 rychlovýtahů vyvážejících návštěvníky do nejvyšších pater mrakodrapu na vyhlídkové plošiny. Pro obyvatele nabízí resort plavecký bazén o „nekonečné“ délce, kapli, relaxační bazény, 2 parky a všechny ostatní funkce, které jsou přístupné i návštěvníkům. Konstrukčně je celý ostrov díky environmentální politice monackého prince koncipovány jako poloplovoucí – je částečně podepírán megapiloty a kesony a částečně plave. O energetickou nenáročnost se starají odsolovací zařízení, kterými je z mořské vody získávána pitná voda, čistička odpadních vod, solární elektrárna a energetické piloty.
Studie vybraného památkově významného objektu krajinářské architektury
Šamánek, Dan
Diplomová práce se zabývá problematikou revitalizace významné památky krajinářské architektury s aplikováním jedné z možných metod na konkrétní modelový objekt, jímž je zámecká zahrada ve Veselí nad Moravou. Cílem bylo do úrovně architektonické studie navrhnout řešení revitalizace zámecké zahrady a její začlenění do širšího kontext, včetně propojení s přístavem Baťova kanálu. Návrh usiluje o méně konvenční přístup v obnově památky s cílem vytvořit ze sousedících heterogenních ploch jeden vzájemně propojený celek, aniž by zároveň došlo k potlačení kulturně-historického významu zámecké zahrady. Současně bylo potřeba navrhnout novou podobu veselského přístavu Baťova kanálu, který dnes kapacitně nedostačuje, a navrhnout nové využití bývalého zahradnictví mezi přístavem a zámeckou zahradou, skrze které by došlo k propojení těchto ploch. Zatímco historická zahrada vyžaduje spíše citlivý přístup, v prostoru přístavu je naopak možné navrhnout velkorysejší řešení. Analytická i návrhová část klade důraz na sdílné grafické zpracování za pomoci schémat, situací, kreseb a vizualizací.
Právní úprava procesu výstavby přístavu v České republice
Karban, Adam ; Handrlica, Jakub (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat kompletní proces výstavby přístavu v České republice. Tato práce definuje v první příloze některé z právních termínů, které jsou velmi důležité pro úspěšné provedení projektu výstavby. Hlavním cílem této kapitoly je pak vyjasnění, jak zákonná úprava chápe a pojímá pojem přístavu. Práce rovněž definuje vodní dílo v právním slova smyslu. Definice vodního díla je velmi důležitá především z toho důvodu, že právní systém chápe stavbu přístavu jako stavbu vodního díla, což má vliv na jednotlivá stadia výstavby. Další kapitola se zabývá územním plánováním a jednotlivými dokumenty územně plánovací dokumentace. Práce pak detailně popisuje jednotlivé stupně této územně plánovací dokumentace. Diplomová práce se rovněž zabývá povinností získání stanoviska EIA a zároveň právní úpravou jeho přijetí a relevantními právními předpisy. Výstavba přístavu je úzce spjata se stavebním řízením, které v případě vodních děl nahrazuje řízení vodoprávní a tato práce popisuje jednotlivé odlišnosti obou řízení. V kapitole věnující se stavebnímu řízení se práce zabývá rovněž jednotlivými právními předpisy, které se vztahují k výstavbě přístavu, tak jako se zabývá vztahem právních předpisů, které se při výstavbě aplikují, s důrazem na princip subsidiarity. Hlavní zákony, které tato práce...
Penzion ve Strážnici
Ježek, Martin ; Havířová, Zdeňka (oponent) ; Lavický, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší návrh samostatně stojícího penzionu ve městě Strážnice. Objekt je situován v západní části Strážnice u lodního přístaviště. Přístup k penzionu je z hlavní komunikace nebo po cyklostezce vedoucí podél řeky. Penzion je navržen na lůžkovou kapacitu 50 osob s možností restaurace pro návštěvníky přístavu i veřejnosti. Součástí objektu jsou parkovací stání a terasa. Penzion je dvoupodlažní s valbovou střechou.V 1NP se nachází restaurace s kuchyní, recepce se zázemím pro zaměstnance a menší pokoje pro hosty. Druhé nadzemní podlaží tvoří apartmány a pokoje. Objekt je zděný s monolitickou stropní konstrukcí. Konstrukce střechy je tvořena z příhradových vazníků. Nedílnou součástí jsou zahradní úpravy s drobnou architekturou. Fasádní úprava je tvořena keramickým cihelným obkladem, škrábanou omítkou s dřevěnými doplňky, které zapadají do okolní krajiny.
Bezpečnostní aspekty námořní trasy Nové hedvábné cesty
Krejčová, Lucie ; Karmazin, Aleš (vedoucí práce) ; Romancov, Michael (oponent)
Projekt Hedvábné stezky byl v roce 2013 představen čínským prezidentem Xi Jinpingem jako reakce na hospodářskou krizi a následnou snahu o nalezení nových trhů a obchodních partnerů. Iniciativa obnovuje myšlenku starověké Hedvábné cesty a má dvě části, námořní a pozemní. Tato bakalářská práce pojednává o Nové hedvábné cestě a specificky se zaměřuje na Námořní hedvábnou cestu 21. století, a to na oblast Indického oceánu. Na začátku práce věnuji také krátkou kapitolu postojům hlavních aktérů v Indickém oceánu k iniciativě Pásmo a Stezka. V rámci analýzy byly vybrány čtyři přístavní zařízení. Jedná se o přístav Gwadar na jihozápadě Pákistánu, přístav Hambantota na jižním cípu Srí Lanky, přístav Kyaukpyu na severozápadě Myanmaru a vojenská námořní základna v Džibutsku. V práci se využívají dva teoretické koncepty. Prvním jsou geopolitické teorie v podání Mahana, Mackindera a Spykmana. Jako druhý koncept jsem využila analytického rámce pro oblast bezpečnosti od Barryho Buzana, Ole Wævera a Jaapa de Wilde, představitelů Kodaňské školy. Jejich sektorové dělení jsem upravila pro účely mého výzkumu. Každý ze zkoumaných případů byl analyzován na základě následujících kategorií: Vojenský sektor, Politický sektor, Ekonomický sektor a Environmentální sektor.
Reprezentace tlustých lidí ve vybraných mediálních obsazích
Martínková, Tereza ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent)
Diplomová práce Reprezentace tlustých lidí ve vybraných mediálních obsazích je výzkumem publika na základě vnímání tloušťky u postav ze tří vybraných tuzemských seriálů. Práce vychází z literatury především týkající se Fat Studies. Výzkumná část je zastoupena kvantitativním i kvalitativním výzkumem. Kvantitativní metodou sběru dat byly samo vyplňovací dotazníky šířené po internetu. Kvalitativní poté polo strukturované rozhovory. Práce se snaží odpovědět na otázku, zda existuje souvislost mezi tloušťkou postav a jejich charakterovou oblíbeností u diváků. Tato souvislost se potvrdila pouze u postav, které jsou považovány za velmi tlusté, u jiných ne. Také se ukázalo, že existuje silná kladná korelace mezi oblíbeností povahy a vnímaní atraktivnosti postavy.
U. S. Maritime Security - Strategies and Measures Applied
Herout, Jakub ; Raška, Francis (vedoucí práce) ; Ludvík, Jan (oponent)
Národní bezpečnost Spojených států amerických se odvíjí od zajištění námořní bezpečnosti po celém světě. Americké bezpečnostní zájmy jsou úzce spjaté s mezinárodním obchodem, který je realizovaný zejména nákladními loďmi (80 procent celkového světového obchodu, z čehož 20 procent se přímo týká Spojených států). Rozměrnost světových oceánů a jejich obtížná kontrola dává prostor pro výskyt událostí, které znamenají nebezpečí pro zájmy Spojených států. Teroristické útoky na Světové obchodní centrum a sídlo Ministerstva obrany Spojených států amerických způsobily výrazné zesílení bezpečnostních opatření v námořní oblasti. Tato opatření mají za cíl snížit námořní hrozby, mezi které lze zařadit terorismus, pirátství, obchod s drogami, lidmi, či zbraněmi, ale také počítačovou kriminalitu nebo přírodní katastrofy. Tato práce vychází z rozšířeného pojetí bezpečnosti, tak jak je chápáno zástupci Kodaňské školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.